Annons
Vidare till allehanda.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Swedbank förmedlar Italienresor – bättre att höja servicen och återinföra kontanthanteringen

Swedbank har uppfattats som folkets bank. Det är med stor förvåning att man nu i dagarna erbjuder information om resor till Italien. Det är väl resebyråer som skall syssla med detta.

Inte alla Swedbanks kunder får detta erbjudande utan endast en "utvald" (!?) kategori av kunder. Man gör uppenbarligen skillnad på kunder och kunder.

Vid kontakt med Swedbanks presstjänst i Stockholm tror man att detta är en bluff och rekommenderar att inbjudan slängs. Men det är ingen bluff. Swedbank i Sundsvall meddelar att man gör detta för att få nöjda kunder.

Är det verkligen en banks uppgift att förmedla utlandsresor? Är det någon form av muta? Är det inte bättre att höja servicen och till exempel börja hantera det lagliga betalmedlet kontanter? Varför gör man skillnad på kunder?

Skamligt

■■ Följ Allehanda Ordet fritt på Facebook

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel