Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Succésatsningen kan du lova – ett år efter valet

Det har gått ett år sedan Mittmedias stora valsatsning Kan du lova.
Ett framgångsrikt koncept som ledde till prisnominering och nu går på export.

Annons

Inför valet 2014 genomförde Mittmedia satsningen #kandulova i samarbete med journalistnätverket Journalism++.

I 42 kommuner, från Örnsköldsvik till Ludvika, kunde medborgarna ställa frågor till politiker på koncernens tio nyhetssajter. Det arrangerades även totalt 38 livesändningar från debatter mellan lokala politiker.

Satsningen blev en succé och hösten 2014 nominerades Mittmedia till Stora journalistpriset som årets förnyare. Senare blev satsningen även nominerad på den europeiska branschorganisationens WAN-IFRA gala i klassen Best Reader Engagement.

Och i augusti stod det klart att #kandulova går på export – nu finns #kandulove hos Norska Bergens Tidende.

Nu har det gått ett år sedan #kandulova, men vad har egentligen hänt och har politikerna hållit sina löften?

Här är frågorna vi följt upp:

ÖRNSKÖLDSVIK

Cykelväg mellan Örnsköldsvik och Själevad prioriteras

Utemiljöerna fortfarande aktuella – behovet ses över genom ny tjänst

Handelsområde har växt – bussar till Terminalvägen 2017

SOLLEFTEÅ

Löftet om torghandel i Sollefteå kan bli verklighet

S lovar: Pengar till skolan är på väg

Moderaterna lovar bättre företagsklimat

KRAMFORS

Så ska skolan i Kramfors bli bättre

Hemtjänsten kvar i kommunens regi

HÄRNÖSAND

Partierna fortfarande splittrade om hotelletableringen

Hög skatt men inte i topp när det gäller service

Se alla frågor till Ångermanlands politiker - kommun för kommun