Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Skidtrend ger ökad försäljning

Annons

Det råder längdskidfeber i Sverige. Sportkedjorna ser ett explosionsartat intresse och Vasaloppet 2014 blev fulltecknat på tio minuter. Det Kiruna-baserade företaget Skigo är störst på skidvalla i Sverige och satsar även på andra tillbehör som stavar och vallabord. Enligt bolagets vd, före detta elitåkaren Christer Majbäck, har bolaget tredubblat sin försäljning de senaste fem åren.

Sport- och fritidskedjorna gynnas också av skidtrenden och hårdsatsar på skidmotionärerna, bland annat genom särskilda tema-kvällar.

I fjol fullkomligt exploderade intresset. Det har börjat bra även den här säsongen, men nu hänger det på att det kommer snö även från Stockholmsområdet och söderut, säger Jan Wyllén, affärsområdeschef på Intersport

Mer läsning

Annons