Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Svårt att boka månadsbiljett

Annons

Jag ska börja pendla till Umeå och var därför inne på Norrtågs hemsida för att köpa mig ett månadskort. Tryckte där det stod "boka biljett" och hamnade då på SJ:s hemsida. Tryckte där på "Pendlar & Årskort". Skrev in att jag skulle åka från Örnsköldsvik C till Umeå C. Priset jag fick fram då var 3710 kronor. Det fanns även 10-biljetts kort för 1146 kronor.

Nån dag innan det här hade en kompis skickat en kopia av Allehanda till mig där det stod att ett månadskort skulle kosta 1600 kronor, så jag tar och ringer Norrtågs kundtjänst för att fråga om det verkligen är rätt pris. Efter ett jag pratat en stund så förstår han att jag hamnat på SJ:s hemsida (vilket var fel) utan jag skulle gå in på Dintur och boka mitt månadskort där istället.

Första frågan är ju då, varför står inte det tydligare? Hur ska jag som förstagångs åkare veta det här?

Jag går in på Din turs hemsida men hittar inte det jag vill hitta så jag ringer deras kundtjänst, får då till svar att man inte kan boka nån månadsbiljett hos dom.

Ringer tillbaka till Norrtågs kundtjänst, får tillsvar att man inte kan boka nån biljett där utan jag måste ta mig till en turistbyrå. Min stora fråga till Norrtåg är.

Hur kan en sån enkel sak som att boka en biljett/månadskorts vara så svår?

Johan Ågren

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons