Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Har man varit tydlig i sina krav?

Annons

I dagens (13/12) ÖA läser vi att tågen skall klara -35 gr, en inte helt relevant upplysning eftersom de allra flesta stoppen beror på snöhinder. Man kan ju undra om beställaren i sina tekniska bestämmelser har varit tillräckligt tydlig i sina krav och i kontraktet krävt att leverantören tillsammans med kunden, eller kundens representant, genomfört verifierande tester som visat att alla krav är uppfyllda före första leverans. Har kunden varit otydlig i sin beställning kan det bli en dyr affär att uppgradera ett bromssystem, förutom andra brister. Som resenär kräver man att anlända till bestämmelseorten i någorlunda rätt tid, även under vinterförhållanden, så skedde under 50- 70- talet, som vi som då reste vet ! Det är inte alltid leverantören som är den "skyldige", det finns också en beställare som kan begå misstag.

Åke Tåg

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons