Annons
Vidare till allehanda.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Nöjda kunder ett kvitto på fungerande arbetsmetod för TeamNorr: "Det ska vara enkelt att höra av sig"

TeamNorrs speciella arbetsmetod för IT-tjänster har lett till rekordmånga nöjda kunder i norra Sverige. Vetskapen om att den support som behövs bara finns ett samtal bort skapar en trygghet.
– Det ska vara enkelt att höra av sig, säger Johan Eriksson, Teknisk chef och IT-konsult på TeamNorr.

Genom att bara vara ett samtal bort och alltid stå redo att hjälpa till har TeamNorr skapat uppskattade och varaktiga relationer till sina kunder.

Det välfungerande och prisade arbetssättet med TeamNorrs IT-support har inte kommit till av en slump utan tagits fram för att underlätta och skapa bra dagar på jobbet hos företag som behöver teknisk hjälp av olika slag.

– Ofta har kunden varken tid eller intresse för att på egen hand ordna med teknik som strular, utan behöver någon kunnig som löser problemet. Att ringa oss i det läget är väldigt enkelt, säger Johan Eriksson som är Teknisk chef på TeamNorr.

Här kan du läsa mer om hur TeamNorr hjälper företag i norra Sverige.

Johan Eriksson menar att en stor del av TeamNorrs framgång beror på att ett utfört uppdrag alltid följs upp med ett telefonsamtal.

– Vi har ett arbetssätt som i grunden innebär en inbyggd kvalitetssäkring i allt vi gör. Uppdragen som vi utför hos våra kunder följs upp genom att vi helt enkelt hör av oss till kunden efter några dagar och kollar så att allt fungerar som det ska och att de är nöjda med vårt arbete. Det blir ju ett kvitto på att vi gör rätt saker. Det betyder mycket för våra kunder, men även för oss. Är det något de har synpunkter på får vi en chans att förbättra oss, säger Johan Eriksson.

Närheten och den personliga kontakten till kunden, oavsett var den befinner sig geografiskt, ger kunskap om kundens behov och skänker trygghet för båda parter.

Ibland kan det vara svårt att själv identifiera exakt vilka behov som finns. I första kontakten med en kund börjar TeamNorr med att ta reda på vilka önskemål de har. En genomgång görs också då allt från funktion, säkerhet och nödvändiga effektiviseringsåtgärder ses över.

– Målet är ju att det ska gå lätt och smidigt för dem som anlitar oss så att de i sin tur kan fokusera på sin kärnverksamhet. Vi ser långsiktigt på våra kundrelationer, därför är vi drivande i att effektivisera kundens IT-miljö och tar ansvar för helheten, förklarar Johan.

Här kan du läsa mer om TeamNorrs it-tjänster.

Tekniska chefen Johan Eriksson om vägen till framgång

”Vi får bra respons på vår support och service från alla de som anlitar oss. Jag tror att våra kunder känner av att vi på riktigt brinner för att utveckla deras verksamheter genom IT och att vi tar hand om och vårdar kunderna också efter leverans och installation. Vi hjälper till att hitta behovsanpassade lösningar kring hela IT-miljön och det uppskattas att vi pratar med ord som kunden förstår. Vi slänger oss inte med konstiga tekniska termer, för vi vill att det ska vara enkelt för alla att hänga med på vad vi kan hjälpa till med. Det ska vara så tryggt och enkelt som det bara går för våra kunder.”

Det här är Team Norr

TeamNorr startade 2014 i Umeå och Örnsköldsvik. I slutet av 2019 öppnades ett kontor i Luleå, och i år i Piteå och Skellefteå.

Genom sitt sätt att möta och hjälpa kunder med IT-frågor har företaget prisats, senast för Västerbottens bästa leverantör inom grenen dokumenthantering. Utnämningen ges till den leverantör som har högst kundnöjdhet i den rikstäckande leverantörsundersökningen Custice Awards.

Här kan du läsa mer om TeamNorrs it-tjänster

: