Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

"Redo vända blad"

/

Hon har varit på fest hos de afrikanska fotbollsprofilerna Essien och Adebayor.
Nu ska Charlotte Gustavsson se till att det blir ännu mer festliga stunder i Fjällräven Center.
Ett av hennes viktigaste uppdrag är att stoppa blödningen ekonomiskt för Örnsköldsviks världskända hockeylag.

Annons

Klicka på bilden till höger för att se bildspel. 

– Med nya kommunavtalet och nya VD:n på plats känns det att det är vind i seglen, säger Charlotte Gustavsson som är uppvuxen i värmländska Fagerås, tre mil från Karlstad, och som ung följade hon med pappa och såg Färjestads matcher.

Ser du det här som en nystart för föreningen?

– Ja, absolut. Jag tror folk är redo att vända blad. Nu skakar vi av oss det som varit och tittar framåt.

Modo Hockeys nya klubbdirektör tillika VD för Evenemangsarenan i Örnsköldsvik AB är supertaggad inför en tuff utmaning.

– Det ska bli spännande. Jag kommer närmast från tv-branschen, från underhållningsbranschen, och hockey är ju också underhållning. Jag vill höja upplevelsen i arenan. Upplevelsen ska börja när man kör in på parkeringen och man ska undra vad händer i dag då?

34-åriga Charlotte Gustavsson lämnade afrikanska Ghana efter tre år där hon var med och lyfte MTG:s fri-tv-verksamhet. Den är i dag Ghanas andra största tv-kanal.

Hon är utbildad civilekonom med examen från Stockholms universitet. Har tidigare arbetat med företagsvärdering på KPMG Corporate Finance och som logistikchef för Viasat i Norden och Baltikums betal-tv-verksamhet.

– Jag har en stark finansiell bakgrund och har en passion för siffror. Det har varit tufft för Modo och man behöver någon som får balans i budgeten.

Charlotte Gustavsson har många idéer för att vända på den negativa trenden.

– Jag vill att Fjällräven Center ska vara en plats för alla. Vi ska utnyttja arenans potential. Jag har en del idéer jag ska bolla med gänget.

Vad har Modo Hockey varit för dig tidigare?

– För mig har Modo alltid varit ett starkt varumärke. Ska jag vara ärlig hade det inte varit vilken klubb som helst som jag hade tagit jobbet på. Det var speciellt att det var Modo som hörde av sig.

– Klubben har en fantastisk spelarhistorik och en mycket bra juniorsida. Man känner sig stolt att man nu är en del av det här, säger den glada och positiva tjejen.

Hon tycker det känns tryggt att basa över Markus Näslund och Peter Forsberg, general manager och assisterande general manager.

– Kanonkillar och vi såg hockey tillsammans i Stockholm för några veckor sedan.

Mer läsning

Annons