Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Modo Hockey behöver sälja fler säsongskort

/
  • Modos nye marknads- och försäljningschef Michael Bengtsson hoppas att de ska nå fram till 2 200 sålda säsongskort det här året också.

Med 2 200 säsongskort sålda förra året har Modo Hockey fortfarande en bit kvar innan de är framme vid det målet inför den här säsongen.
Men de har inte så mycket tidsutrymme att spela på eftersom det bara är knappt tre veckor kvar innan nedsläpp i SHL, Svenska Hockeyligan.

Annons

– Jag vill inte ta till ord som att jag är orolig. Däremot fokuserad och det här är allvar för oss eftersom intäkterna av säsongskort är en jätteviktig komponent för hela vår verksamhet, säger nye marknads- och försäljningschefen i Modo Hockey, Michael Bengtsson.

De har passerat en bit över 1 700 sålda årskort och om man betänker att ett årskort på sittplats kostar minst 4 800 kronor förstår ni att det att det är stora summor pengar som Modo Hockey fortfarande behöver jobba in.

– Publikintäkterna har gått ned successivt efter guldåret. Det kändes som en tung uppförsbacke när jag anslöt för tre veckor sedan men jag ser redan tecken på att vi skapat ett visst momentum, säger Michael Bengtsson.

Modo Hockey jobbar för högtryck med proaktiv försäljning av bland annat säsongskort i Fjällräven Center. Förra veckan påbörjades en telefonkampanj där de kontaktar företag samt även privat personer som haft säsongskort tidigare vilket har skapat både goodwill samt resultat.

– Det har gett effekt i form av att vi sålt fler kort, men också vilket är väldigt viktigt är att våra kunder tycker att det här är ett bra initiativ. De känner en delaktighet när vi hör av oss och för oss i Modo Hockey är det otroligt viktigt att vi har en bra relation med samtliga utav våra kunder.

– Oavsett om det handlar om en kille på ståplats eller en direktör som sitter i en loge. Alla kunder betyder lika mycket för oss.

Modo Hockey vill slå vakt om sin trogna publik men också hitta former som attraherar nya målgrupper. Därför kommer ni att se att Modo Hockey syns bättre ute på nya medier som Twitter, Facebook och Instagram.

– Vi har redan börjat profilera våra spelare genom bland annat intervjuer som vi förmedlar vidare via sociala medier. Det här är någonting som finns med i en långsiktig plan också där meningen är att vi ska öka vår närvaro på sociala medier.

– Konkurrensen om slut kunden och våra samarbetspartners ökar på alla plan idag och vi måste jobba proaktivt med att positionera oss. Det här är förstås också ett sätt för klubben att komma närmare sina supporters och öka värdet för våra sponsorer:

– Vi vill nå fler människor och det är viktigt att vi får fler besökare från hela regionen. Sedan ska vi också bjuda till och förbättra det vi kan. Jag vill påstå att vi har en väldigt bra produkt idag, men som genom finjusteringar kan bli ännu bättre.

Apropå biljettförsäljning kan vi berätta en nyhet som gäller från och med den här säsongen och det är att Modo Hockey själva valt ut speciella ombud och nu kommer det att vara möjligt att köpa biljetter i alla våra fyra kommuner i Ångermanland samt även i Umeå.

Mer läsning

Annons