Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Elbolagens svårförståeliga fakturor

Annons

Den kritik som riktats mot elbolagens oförståeliga fakturor är inte bara befogad utan tyvärr alltför lindrig. För att kunderna skall förstå innehållet i Ö-viks Energis fakturor har man separerat kommunens och Ö-viks Energis kostnader på olika fakturor.
Ö-viks Energi och Tommy Sondell har dragit slutsatsen att deras kunder icke är läskunniga och därför inte kan tyda vilka kostnader på fakturorna som är elhandel, elnät, vatten respektive renhållning.
Det är beklämmande att man
inte har tagit till sig kritiken på allvar och förstått att det i första hand är redovisningen av kostnaderna för elnät och elhandel som varit, och fortfarande är, obegriplig.
Att Tommy Sondell sedan
undertecknar brevet med Soliga Hälsningar får mig att fundera över om han började formulera brevet en av de soldagar vi hade förra sommaren och suttit och klämt på det sedan dess eller om det bara är ett ironiskt utspel och Ö-viks Energi inte är berett att ge sina kunder en chans att förstå
vilka elkostnader man betalar för. För det är ju detta kritiken handlar om.
FÖRBANNAD

Svar direkt. Uppdelning mellan Örnsköldsviks Kommun och Övik Energi AB är en del i förändringen av fakturan. Nästa steg, som kommer i vår, blir på området redovisning och layout. Vi kommer då bland annat att kunna skriva på baksidan av fakturan, och minska antalet blad. Vår målsättning är att med de
system och partner som ingår i fakturakedjan åstadkomma en tydligare och mera lättläst faktura.

Övik Energi AB
TOMAS SONDELL

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Mer läsning

Annons