Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

INSÄNDARE: Servicen var nog en stor orsak till Pinchos konkurs

Annons

"Kanske är inte Härnösandsborna mogna för vårt lite annorlunda koncept" sa en av delägarna till Pinchos i TÅ:s artikel den 11 januari, med anledning av konkursen. Enligt min mening är konkursen i huvudsak beroende på den service som erbjöds.

Jag och min familj besökte Pinchos tre gånger. Den första gången var veckan efter öppnandet. Det var fullt vid alla bord, men trots detta behövde vi bara vänta cirka tio minuter på att maten serverades.

Den andra gången var efter cirka två månader. Cirka två tredjedelar av borden var upptagna. Väntetiden på maten var 25 minuter. Vi tyckte att det var lång tid att vänta, men antog att det berodde på att någon kanske var sjuk så att man var kort på personal.

Den tredje och sista gången var efter ytterligare två månader. Det var inte mycket folk i restaurangen, men trots detta fick vi vänta 45 minuter på maten. Några få personer skulle laga mat, sköta baren, servera och ta betalt. Efter detta besök återvände vi inte.

Härnösandsborna uppskattade nog konceptet men inte den usla service som blev efter några månader. Konkursen var alltså till stor del självförvållad enligt min mening!

Sedan är det ”fascinerande” att man lyckas skapa en brist i konkursboet på över fem miljoner kronor på ett år. Har man följt aktiebolagslagen och upprättat en kontrollbalansräkning innan aktiekapitalet var helt förbrukat?

"Härnösandsbo"

■■ Följ Allehanda Ordet fritt på Facebook

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel