Vidare till allehanda.se

Artikel 14 av 18
Försvarsetablering i Ådalen
Visa alla artiklar

Det är häpnadsväckande att läsa Tidningen Ångermanland när kommunstyrelsens ordförande i Härnösand uttalar sig och säger att kommunen inte står och faller med att vi inte får något regemente till stan! Känns som man har skött frågan med armbågen…

Politiken och i synnerhet den politiska majoriteten bör kämpa ända in i kaklet för alla nya arbetstillfällen! Vi får inte glömma bort att arbetslösheten i Härnösands är historiskt hög och alla jobb är viktiga.

Man blir också lite fundersam över, när i stort sett alla andra frågor i Härnösand, står och faller med kommunen, några exempel; Prisma Varuhuset, Hotell Kanaludden, idrottsföreningar på obestånd, handel i centrum, listan går att göra lång – ja då är det viktigt att allt står och faller med kommunen!

Men när det gäller att kämpa för något som kan ge väldigt många jobb, nyinflyttning, större köpkraft och skatteintäkter, fler invånare med mera – ja då står Härnösand inte och faller med ett nytt regemente.

Avslutningsvis så är loppet inte kört ännu, vi måste komma ihåg att det är ett förslag från regeringen och alla vet att det är majoriteten i riksdagen som har sista ordet, så det är bara att kämpa på om Härnösand inte ska stå och falla med den sittande majoriteten (S, V, Mp och KD) i Härnösand.

Anders Gäfvert

Moderaterna