Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Missnöjd kund vinner bh-tvist

En kund i Sollefteå har rätt till ersättning för sitt missnöje med ett bh-köp. Det menar Allmänna reklamationsnämnden och rekommenderar företaget att kompensera henne.

Annons

En kvinna i Sollefteå beställde i början av året ett bh-set för 826 kronor per telefon från ett företag i Skåne.

När kvinnan fick leveransen visade det sig att två av de tre bh:arna inte höll måttet. Hon upptäckte detta när hon provade den sista bh:n som var perfekt.

Företaget som levererade bh:arna ville inte ersätta kunden eftersom det dröjde nästan två månader innan hon påtalade att hon inte var nöjd med varorna.

Allmänna reklamationsnämnden (ARN) har nu beslutat att företaget, utan kostnad för kunden, ska byta ut de två bh:arna. ARN hänvisar till konsumentköplagen som säger att en kund som påtalar ett fel på en vara senast två månader efter ett köp har rätt till kompensation.

Mer läsning

Annons