Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

"Ibland är inte svaren tillräckliga"

/

Katarina Jensstad, chef på välfärdsförvaltningen, svarar att mannen har fått svar.
– Men ibland kanske inte svaren är tillräckliga, säger hon.

Annons

Katarina Jensstad säger också att hon vet att det här ärendet har varit aktuellt länge.

– Jag är inte insatt i alla detaljer. Jag finns bara med lite i utkanten, men känner till vad det handlar om, säger hon.

Hon säger också att hon vet via avdelningschefen, som fått de flesta mejlen, att mannen har fått svar.

– Det är min avdelningschef som ska svara på mannens frågor – och hon har svarat. Det vet jag. Det handlar inte om att det här är obesvarat, säger Katarina Jensstad.

– Men ibland kanske inte svaren är tillräckliga, säger hon.

Katarina Jensstad säger också att bemötande är viktigt och att det finns en förbättringspotential där.

– Självklart måste vi rannsaka oss själva, säger hon.

I mars i år, då Örnsköldsviks kommun fick ett lågt betyg av SKL, sa personaldirektör Johanna Näslund till allehanda.se att "det är jätteviktigt att vi jobbar med frågor kring bemötande, varje chef i den kommunala organisationen har ett ansvar att kommunicera ut det till sin personal. Vi ska ha en hög tillgänglighet, fungerande rutiner och ett gott förhållningssätt till de människor som hör av sig till oss".

Mer läsning

Annons