Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Höga Kusten gästar teater

/

Den 1 oktober intar Höga Kusten Oscarsteatern i samband med föreställningen AnnorlundaBra.

Annons

Camilla Näslund från Diamond Dogs har satt upp en föreställning på Oscarsteatern med namnet Annorlunda bra. Showen är redan såld till kändisar, bloggare och pr-folk. Camilla kommer att berätta om sin livsresa och eftersom hon kommer från Höga Kusten nämns detta som platsen på jorden, därför bjöd hon in Höga Kusten att marknadsföra sig.

– Maria Lundkvist, Maarja Edman, Olle Lidgren, turistföretagare och jag har paketerat detta flygande pr-event, säger Siv Sandberg, turistchef vid Örnsköldsviks kommun.

Örnsköldsviks kommun går in med 10 000 kronor liksom övriga Höga Kusten-kommuner.

Höga Kusten Turism kommer tillsammans med offentliga aktörer att finnas på plats för att presentera sig. Man kommer att visa och sälja sina produkter och upplevelser inom varumärket Höga Kusten.

– Tillsammans stärker vi budskapet att Höga Kusten är en attraktiv plats, värd att besöka, verka och bo i och vars produkter är värda att köpas, säger Maria Lundkvist, verksamhetschef Höga Kusten turism AB.

Den här satsningen gör man för att prova nya sätt att marknadsföra och skapa kännedom om Höga Kusten mot en ny målgrupp, att tillsammans skapa en längtan och dröm efter att få uppleva Höga Kusten.

– Vi vet att Stockholm och Mälardalen är vår största marknad och nu tar vi chansen att nå ut till fler människor. Flera företag kommer att vara på plats och sälja in sina upplevelser, säger Maria Lundkvist.

Finansiärer är Höga Kusten Turism, Visit Västernorrland, Leader Höga Kusten, turistföretag samt kommunerna inom Höga Kusten.

Mer läsning

Annons