Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies
Mest
läst

Kramfors marknadsförs i huvudstaden

Annons
Kramfors marknadsförs i huvudstaden

Vill uppmana Stockholmare att tänka om

Tänk om! Det är uppmaningen Kramfors vill rikta till utflyttade kommuninvånare. På torsdag åker ett 15-tal representanter till Stockholm för att marknadsföra Kramfors och Höga kusten.

- Förutom att nå utflyttade Kramforsbor vill vi naturligtvis locka andra till trakten, säger Britta Hörling, projektledare för Attraktiva Kramfors.

Redan nu pågår en mängd aktiviteter för att på olika sätt visa hur attraktivt Kramfors är som bo- och arbetsställe. Bland annat skickas regelbundet nyhetsbrev ut till ortsbor i "förskingringen". I dagarna kommer ett sådant nyhetsbrev, i vilket en inbjudan till informationsträffen på Cityterminalen finns att läsa.

- Den här satsningen genomförs av oss i Attraktiva Kramfors, Framtidsbygget och Här finns det plats för dig i samarbete med Y-buss, vars bokningskontor vi kommer att använda som lokal, berättar Hörling.

Med på resan finns representanter från kommunens informations-, turist- och utvecklingsavdelning. Dessutom medverkar PowerHouse, Centrum Träkultur och gymnasiets Medieprogram.

Marknadsföringsgruppen har tagit fasta på det välkända faktumet att huspriserna i Stockholmsregionen är mycket höga samt att många där pendlar långa sträckor för att komma till jobbet.

- Naturligtvis kommer vi att tala om den fantastiska miljön och vilket bra livsalternativ Kramfors utgör. Här kan man hitta ett hus till en tiondel av kostnaden i Stockholm och varför ska man pendla bort så mycket tid när man kan vara hemma med barn och familj?

Utbildning, boende och arbetsmöjligheter står alltså i fokus. För att locka nya människor till kommunen krävs handfasta förslag och erbjudanden. Därför har listor över lediga jobb sammanställts. Därtill har olika mäklarfirmor tagit fram exempel på bra boende, både för turister och bofasta.

ann-cathrin granbäck

0612-77 17 62

ann-cathrin.granback@tidningen.to

Extern reklam.

- Kramfors har mycket att erbjuda, men det gäller för oss att få storstadsborna att tänka om. Här får man mer för pengarna samt tid över till annat utöver jobbet, säger Britta Hörling.

arkivfoto: mona benjaminsen

Mer läsning

Annons