Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Inger fick vänta elva dagar på telefon

/
  • I elva dagar har Inger Melander fått förlita sig på mobiltelefonen. Så lång tid tog det nämligen för Telia att åtgärda den telefonkabel som ramlat ner utanför Inger hus.

I elva dagar fick Inger Melander i Herrsjön, Bollstabruk, vänta på att få en nedfallen telefonkabel åtgärdad. Och även om hon hann få en fungerande telefon innan jul så är hon besviken på Telias agerande.

Annons

– De kunde väl åtminstone hört av sig och talat om att det skulle dröja, säger hon.

Det var den 11 december telefonkabeln fram till Inger Melanders hus föll ner över vägen.

– Jag ringde och felanmälde på en gång och fick ett sms-meddelande om att felet var åtgärdat. Men det var det inte, kabeln låg kvar på vägen och telefonen var fortfarande stendöd.

Inger kontaktade Telia igen och fick då veta att det sms hon fått gick ut automatiskt. Hon fick också besked om att felet skulle vara åtgärdat den 16 december.

– Jag påpekade också att det fanns risk att någon bli skulle fastna i kabeln eftersom den låg på vägen. Och den 13 kom snöplogen och rev med sig kabeln så den blev helt avsliten.

Den17 december var kabeln fortfarande trasig och Inger skickade då ett mail till Telia.

– Det har jag inte fått svar på och jag har också lämnat felanmälan över internet men ingenting har hänt. De har ju mitt mobilnummer så de kan kontakta mig om det är något problem.

Strax efter att Allehanda Media varit i kontakt med Inger på måndagen fick hon dock ett nytt sms med beskedet att felet nu var åtgärdat.

Mer läsning

Annons