Annons

Annons

Annons

Insändare
ÖA:s reportage närmar sig reklamtidningarnas innehåll

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

Varför är inte artikeln om Yamahacenter i ÖA 4/5 uppmärkt som annons? Den artikeln hade passat i ett reklamblad som en bilaga i ÖA. Reporter Robbin Norgren kanske skall köpa båt på Yamahacenter. Norgren bör då ha goda förutsättningar till en gynnsam affär.

Om ÖA tänker fortsätta med journalistik på den här nivån har tidningen mycket att skriva om. Det finns många butiker i Ö-vik med omnejd som önskar gratisreklam.

Annons

Annons

Bäckis

SVAR DIREKT

Hej Bäckis,

tack för din synpunkt! Vi skriver dagligen om olika företag i kommunen och företagsnyheter är bland våra mest lästa artiklar. Det är en konst att göra bra lokaljournalistik och vikta vad som är en nyhet, och inte. Men att Yamahacenter i Örnsköldsvik nu blir en av de största båthallarna norr om Stockholm anser jag är en nyhet som passar på redaktionell plats. ÖA:s reporter Robbin Norgren har i artikeln fokuserat på företagets lokaler och hur de utvecklar sin verksamhet – inte om företaget i fråga har bra priser, rea eller en viss typ av båtmotor.

Sandra Bygdén Shameh, chefredaktör ÖA

Bild: Peter Forssell

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan