Kramfors

Läsartext
Årsmöte för Ådalens släktforskare

Detta är en läsartext.

Ådalens släktforskarförening höll i år sitt årsmöte digitalt. Det var första gången med digitalt möte, men det fungerade fint. I normala fall brukar vi ha årsmötet med en inbjuden gäst.

I år fick vi hoppa över underhållningen, fikat och lotteriet. Istället visade sig ett årsmöte på Zoom, locka medlemmar från när och fjärran. Vi hade förutom lokala inloggningar, även besök från Lund, Stockholm, Schweiz och Portugal! Årsmötet inleddes med en minnesstund för de som under året lämnat oss. Att leda årsmötet lämnade vi med varm hand över till Kerstin Kristiansson Karlstedt som tillsammans med Maggan Sundin skötte förhandlingarna. Olika berättelser avlöste varandra och godkändes. När det gällde valen så tillämpades tyst acklamation och det blev både omval och nyval i styrelsen.

Ordförande 1 år: Agneta Sjöberg. Sekreterare 2 år: Margareta ”Maggan” Sundin. Ledamot 2 år: Håkan Sjöberg

Suppleant 1 år: Anna Carlström. Suppleant 1 år: Marie Svedvall. Programansvarig 1 år: Lena Sundell. Programansvarig 1 år: Agneta Hugosson. Revisor 1 år: Berith Östlund. Revisor 1 år: Kent Dahlén. Revisorssuppleant 1 år: Kerstin Nylander.

Valberedning: Lena Östling och Kent Dahlén. Styrelsen omvaldes att vara redaktionskommitté och Gunnar Hägglund som ansvarig utgivare.

Agneta Sjöberg

Näraskribent

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan
Vi gör det för att förbättra funktionaliteten på sajten, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att allt fungerar som det ska.
Vår policy