Med anledning av artikeln Lista: Nio punkter – därför borde du se Modo Hockey i Fjällräven Center, publicerad den 15 oktober.
Annons
Det glädjer mig att Allehandas sportjournalister nu har hittat nya vägar att dryga ut tidningens inkomster. Att marknadsföra Modo Hockey genom att i tidningen förespråka att fler åskådare bör ta sig till arenan kan ju ge enorma ringar på vattnet. Journalistik när den är som bäst och mest gynnsam, men framför allt subjektiv.
Annons
Vad säger alla affärsidkare i staden med omnejd om det? Gratis reklam på mycket bra plats, till exempel "Nio anledningar att besöka Waynes coffe".
Eller alla andra mer eller mindre framgångsrika föreningar i bygden som är beroende av de slantar de tjänar in på sina besökare. Det här initiativet kan ju bli det lyft de har väntat på för att få ekonomin att gå ihop. För att inte tala om vad alla intressenterna tjänar på att reducera marknadsföringsbudgeten. Go for it!
Nya tider
SVAR DIREKT:
Hej Nya tider. Jag förstår att du är ironisk när du raljerar över den lista vi publicerade i tv-form under måndagen. En lista där våra hockeyexperter tycker till om Modo Hockeys matcharrangemang. Inget konstigt alls i det, det är en självklarhet att vi publicerar upplysande lokal sportjournalistik om det största laget i vårt utgivningsområde.
Vi har tyckt till om Modo i olika format i alla tider, både på krönikeplats och på senare år i tv-form. Våra profilerade hockeyreportrar är inte rädda för att ställa obekväma frågor och tycka till om laget, både när det gäller positiva och negativa nyheter. Vi belyser laget när det går dåligt, och även nu när Modo Hockey går starkt i Hockeyallsvenskan.
Mikael Nordstrand
Nyhetschef Mittmedia Sport, Västernorrland
■■ Följ Allehanda Ordet fritt på Facebook