Annons

Annons

Annons

Annons

Kramfors

Tvingades skicka ny parabol på lagning tre gånger – anmäler säljaren

En man från Kramfors kommun anmäler ett företag i Malmö till allmänna reklamationsnämnden. Tre gånger tvingades mannen skicka sin nyköpta parabolantenn på lagning.

Inbäddat innehåll

Mannen i Kramfors köpte en parabolantenn via internet från ett företag i Malmö våren 2015. Redan när han fick hem varan upptäckte han att något var fel.

Annons

Tre gånger skickade mannen parabolen och handkontrollen till Malmö för reparation, trots det fungerar den inte.

Annons

Nu anmäler mannen företaget till Allmänna reklamationsnämnden, han vill häva köpet och få tillbaka sina pengar, drygt 18 000 kronor, för inköp och de kostnader han haft för att skicka parabolen på reparation.

I sin anmälan skriver mannen också att företaget som sålde parabolen har slutat att svara på hans mejl.

■ ■ För mer nyheter om Kramfors, klicka här – och följ Allehanda.se Kramfors på Facebook.


Kristina Forsström

060–19 71 59
kristina.forsstrom@mittmedia.se

Annons

Annons

Till toppen av sidan