Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Telia Mobile Sverige:Viktigt med en kunddialog

Insändare

Annons

E Svar till signaturen Bengt ÖA 2002-01-16.
I ett test som utfördes av tidningen Mobil förra året (nr 6, 2001) utsågs Telia till Sveriges bästa mobiloperatör.
Testet, som var rikstäckande, omfattade bland annat täckning och talkvalitet och är det största som har genomförts i Sverige någonsin.
Telia har en GSM-täckning på 99 procent av Sveriges befolkning och vi kan till och med erbjuda en ännu bättre täckning med NMT450.
När vi bygger basstationer för mobiltelefoni, väljer vi platserna mycket noga och har då flera aspekter att ta hänsyn till. Miljön är en viktig sådan, men även till exempel att basstationen ska smälta in i den befintliga omgivningen. Vi vill naturligtvis också att placeringen ska bidra till att vi kan ge bästa möjliga täckning för så många kunder som möjligt.
Vi beklagar om Bengt upplever att signalstyrkan inte är tillräcklig i Gullviksområdet. Vi har en basstation där som är avsedd att täcka Gullvik med omnejd, men närheten till vatten och nivåskillnader i naturen kan bidra till att försämra mottagning och sändning av signaler. Vi kommer inom kort att göra nya mätningar av vårt mobilnät i Gullvik för att se vilken kvalitet och täckning basstationen har.
Ett råd som vi kan ge Bengt är att han kontaktar den lokala återförsäljaren av mobiltelefoner. Det finns lösningar, som till exempel att en mobiltelefonantenn monteras på ett hus, som eventuellt kan förbättra den mobila kommunikationen i Gullviks-området.
Det är viktigt för oss att ha en dialog med våra kunder om hur de upplever att den mobila kommunikationen fungerar. Vi uppskattar därför att vi fick ta del av Bengts synpunkter.


SUSANNE AMLERT
INFORMATIONSCHEF
TELIA MOBILE SVERIGE

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel
Annons
Annons
Annons