Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies
Annons

Nonchalans mot elkunderna

+
Läs senare
Insändare

Nonchalans mot elkunderna

Vem är det egentligen som sköter planeringen på Graninge Nät AB?

Här får man nu en lapp i postlådan om strömavbrott. Och det var inte måttligt heller, utan enligt följande:

ï Onsdag 3 oktober klockan 09.30-15.00

ï Torsdag 4 oktober klockan 09.30-15.00

ï Fredag 5 oktober klockan kl. 09.30-15.00

ï Måndag 8 oktober klockan 09.30-15.00

ï Tisdag 9 oktober klockan 09.30-15.00

ï Onsdag 10 oktober klockan 09.30-15.00

ï Torsdag 11 oktober klockan 09.30-15.00

ï Fredag 12 oktober klockan 09.30-15.00

Och dessutom har ni mage att avsluta brevet "Med förhoppning om att avbrottet ej är till besvär".

Har ni tänkt på att det har blivit ganska kallt ute nu? Det hinner bli ganska kylslaget under dessa 5 1/2 timme man är strömlös, varje dag! Dessutom måste man tappa upp vatten varje morgon, då vattenförsörjning drivs med el, maten i kyl och frys mår inte heller så bra av dessa upprepade strömavbrott.

Det är inte heller särskilt ljust inomhus under eftermiddagen. Undrar verkligen varför man måste påbörja ett sådant arbete i oktober?

Har pratat med flera som är lika missnöjda och tycker att ni har agerat mycket nonchalant mot oss drabbade.

Tycker att man som konsument borde få kompensation för det besvär man helt klart drabbas av, även om ni verkar anse att det är som det ska vara.

Jag går hemma hela dagarna och har dessutom barn så tacka för det att det blir besvärligt.

Missnöjd konsument i Moforsen

Har du också något att säga?

Skicka in en insändare/debattartikel

Annons
Annons
Annons