Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Nonchalans i telefonen

Insändare

Annons
Nonchalans i telefonen

"Just nu är det många som ringer..."

Den tekniska utvecklingen har sina baksidor. Numera ersätts ofta den personal som uppringaren avsett tala med av en maskin. Som tjatar om ovanstående, eller: "Du är placerad i kö." Och det är förvånande när till och med affärsdrivande företag använder sig av denna "tele-tjänst".

Om det sker enstaka gånger kan det kanske ursäktas, men irriterad blir man likaväl.

På Sollefteå sjukhus förefaller eländet vara regel. Visserligen behöver dom där inte frukta någon konkurrens, men nog borde man trots detta respektera andra människors tid bättre än så här.

När det tar 5-10 minuter att få tala med växeln är väl ändå botten nådd!

Utgående från att detta beror på underbemanning uppmanar jag ledningen att se över sin personalpolitik. Om inte eländet beror på personalbrist bör telefonisterna utbytas omgående.

En stor grupp av sjukhusets "kunder" är gamla eller sjuka (och oftast båda delarna) - dom blir förtvivlade av nu rådande telefon-nonchalans.

"Du behåller din plats i kön..."

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel
Annons
Annons
Annons