Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies
Annons

Färdtjänsten och telefoni

+
Läs senare
Insändare

Färdtjänsten och telefoni

Kristin Högberg, vd för Länstrafiken, säger i Taltidningen Västernorrland fredagen den 23 november: Observera! I dag betalar kunden ett lokalsamtal för att ringa till beställningscentralen.

Det är en halvsanning. När kunden skall beställa återresan måste (oftast) mobiltelefon användas. Och då kan det se ut så här. Torsdagen den 22 november ringde jag Samtrans klockan 13.15. Beställningen inklusive väntan, fem minuter. Kostnad 30 kronor. Taxiresan 45 kronor. Efter 45 minuter var jag hemma. Färdsträcka fyra kilometer.

Inte entreprenörens fel

Har du också något att säga?

Skriv en insändare eller debattartikel.

Skriv artikel
Annons
Annons
Annons