Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Dålig hantering av problem i kabelnätet

Insändare

Annons
Dålig hantering av problem i kabelnätet

Det har tidigare i Tidningen framförts kritik mot Mediateknik och dess Internetaccess. Och visst, jag kan hålla med om att det tidvis har varit en del tekniska problem och att vi kunder har blivit dåligt informerade om orsaken. Fast annars är jag nöjd, har i alla fall mellan 1-2 Mbit/sek för det mesta

Men något som inte har tagits upp är Mediatekniks/Kramsats hantering av problem i TV-kabelnätet. Jag har TV1000 Cinema och där har det varit störningar i minst ett halvår. Vi har varit utan textning i perioder, under en lång period var det finsk tal när det gjordes reklam för kommande filmer och det är ofta så lågt ljud att svenska filmer blir svåra att hänga med i på grund av bakgrundsbrum. Just nu är det fel på textningen av TV1000, 20-30 procent av textremsorna faller bort. Gör man felanmälan till Mediateknik sker inget.

Betalar man 198 kr extra i månaden för dessa kanaler skall de också fungera fullt ut annars skall priset reduceras, och det bör ske utan att man som kund skall behöva bråka först. Jag anser att vi TV1000-abonnenter borde få en kvartalshyra tillbaka som kompensation för allt strul med kanalerna, det är väldigt irriterande när man sätter sig och skall se en film och det visar sig att den inte har någon text.

Irriterad kund

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv artikel
Annons
Annons
Annons