Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Elvy Söderström om tågproblemen: "Jobbar frenetiskt med att komma tillrätta med situationen"

Annons

Svar till signaturerna ”Trött på Norrtåg/Tågkompaniet” och Susanne, publicerade 10 januari. 

Hej Tågpendlare.

Jag ber om ursäkt om jag var otydlig i mitt svar och att rubriken var missvisande. Som ordförande i Norrtåg AB svarade jag på det som handlade om tågpendlingens betydelse för regionförstoringen och inte främst de problem vi upplevt de senaste veckorna som ingen är tillfreds med.  

Jag vet att alla inblandade parter jobbar frenetiskt med att komma tillrätta med situationen och för att minimera den störning som drabbar er som resenärer. 

Men det finns nog inget vi kan säga som kan ge tröst för den frustration som uppstår när tågen inte går som planerat och du upplever att du inte får rätt och bra information i tid. Jag åker själv tåget ofta och får dagliga uppdateringar om situationen. Vi kan bara be om ursäkt och jobba ännu hårdare för att komma tillbaka till en väl fungerande tågtrafik som vi kan lita på.

Vi kan bara be om ursäkt och jobba ännu hårdare för att komma tillbaka till en väl fungerande tågtrafik som vi kan lita på.

När tågen väl går igen som de ska kan vi förhoppningsvis återkomma till samtalet om hur vi kan skapa bättre möjligheter för fler att pendla, såsom var tåget ska stanna och tidtabeller.

Hoppas vi ses på tåget även fortsättningsvis. 

Elvy Söderström,

ordförande Norrtåg AB 

 

För Plus-kunder: Rekordmånga inställda tåg under årets första vecka – Norrtåg: "Har aldrig varit med om något liknande någonsin"

Läs även: Inställda tåg och förseningar – Norrtåg svarar på kritiken

■■ Följ Allehanda Ordet fritt på Facebook

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv artikel
Annons
Annons
Annons