Ljummen kritik för Madonna i Danmark

Madonnas världsturné tågar vidare mot Sverige och Göteborg efter ett stopp i Köpenhamn på måndagskvällen. Men popdrottningen lyckas fortfarande inte imponera på kritikerna, och delar av den danska publiken lämnade lokalen knappt halvvägs in i showen.

Madonna fick ett ljummet mottagande i Danmark, som var stjärnans sista anhalt innan hon på onsdag kväll gästar Ullevi i Göteborg. När popdrottningens världsturné på måndagskvällen intog Parken i Köpenhamn fick den 40 000 man starka publiken bevittna "en spelning som stundtals låter som en sen natt på en billig karaokebar". Åtminstone enligt Aftonbladets recensent Tara Moshizi. Inte heller Expressens Per Hägred imponerades av showen, som han upplevde som "pretentiös". Han hävdar dessutom att publikhavet började glesna redan en timme in i konserten.

Omdömet är ändå snäppet varmare än båda tidningarnas sågningar av turnépremiären i Tel Aviv i maj.

"Mekanisk"

Danska tidningen Ekstrabladet är något mer generös med sitt betyg på Köpenhamnskonserten och ger Madonna en trea, mot kvällstidningarnas tvåor. Detta trots att recensenten Thomas Treo tycker att sångerskan var "underligt mekanisk" på scen, och att det aldrig riktigt blev någon feststämning bland åskådarna. Han menar att publiken röjde loss ungefär lika mycket som man vanligtvis gör på en antikmässa.

Liksom under konserten i Rom drog Madonna ner byxorna i slutet av "Human nature" och visade sin bakdel för fansen. Den lilla rumpchocken gjorde dock inte mycket för att lyfta föreställningen.

Lastbilsolycka

Vägen till Göteborg och den så sent som dagen före ännu inte slutsålda Ullevishowen har med andra ord varit minst sagt skakig. Bokstavligen. På tisdagen välte en lastbil med världsstjärnans utrusning på motorvägen utanför Göteborg och orsakade trafikstockning. Onsdagens konsert lär ändå kunna genomföras utan problem, enligt Kristofer Åkesson på konsertarrangören Live Nation.

Vi har ingen information om vad det är för utrustning och om något är skadat. Men oavsett så förutsätter vi att detta inte ska påverka konserten i morgon, säger han.
Dela
  • +1 Intressant!