Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies och personuppgifter
Annons

Modo blir historiska – byter ut säsongskortet

+
Läs senare
/

Modo skapar historia inför kommande säsong. Som första SHL-klubb någonsin byter man ut säsongskortet mot en Modotröja med ett inbyggt chip.

Idén att säsongskortet ska vara i form av en Modotröja kommer ifrån Victor Hedmans Tampa Bay Lightning. Tröjan har ett chip insytt i ena ärmen som ska scannas vid insläpp. Förhoppningen från Modos sida är att skapa ett rött publikhav som ska lyfta spelarna.

– Vi vill skapa stämning och det är viktigt att det är härligt i arenarummet. Sedan ska vi vara glada för vi har röda tröjor och det kommer skapa en så effektfull stämning, berättar Charlotte Gustavsson, Modos VD.

I dagsläget är 1600 säsongskort sålda. Det långsiktiga målet är att sälja mellan 3000 och 3500 biljetter. En sådan siffra är inte realistisk denna säsong menar Charlotte Gustavsson, men hon hoppas att tröjidén kommer lyfta årets säsongskortsförsäljning.

– Vi har en bit kvar att vandra denna säsong, men över 2000 säsongskort ska inte vara något problem. Denna säsong hoppas vi ligga närmare 3000 än 2000.

Chippet kommer vara resistent mot vatten och tröjan ska gå att tvätta i tvättmaskin.

– Det har varit mycket arbete bakom chipet och vi har jobbat länge med det här. Tröjan ska tåla att man slänger in den i en 40 gradig tvätt.

I en drömvärld föreställer sig Charlotte Gustavsson en fullsatt arena med röda tröjor på samtliga platser. Hon inser att det är en lång väg att vandra innan det är verklighet men är säker på att tröjsatsningen kommer innebära ett lyft för Modo och Fjällräven Center.

– Det hade varit fantastiskt med en fullsatt röd arena, med det kommer bli svårt. Jag hoppas att tröjorna kommer bli väl mottagna av fansen, men om man inte vill ha tröjan som säsongskortsinnehavare är det inget problem. Då löser vi det.

Modotröjan med ett inbyggt chip är ett steg i Modos satsning att locka folk till arenan. Just nu pågår flera projekt för att få Örnsköldsviksborna till sittplatserna i Fjällräven Center.

– När jag tog över så lovade jag att vi skulle höja upplevelsen i arenan och att det skulle bli en publikfest. Vi har byggt om en hel del och jobbar ständigt med nya förändringar. Vi vill att folk ska komma till match tidigare och stanna kvar längre efter matcherna, säger Charlotte Gustavsson med en entusiastisk stämma.

Annons
Annons
Annons