Annons
Annons
Annons

Lanserade välsignat vatten

Media runtom i hela landet har rapporterat om en försäljningssuccé för Frälsningsarmén. Det talas om att "Välsignat vatten sålt mer än Ramlösa under sommaren".

Inte minst för Örnsköldsviksbor kommer detta som en överraskning. I alla fall för de som inte vanligtvis handlar på Peter Kassmans Ica-butik.

För sanningen är den att det endast är där som Frälsningsarméns välsignade vatten har sålts.

– I min butik har det i alla fall sålt mer än Ramlösa, säger Peter Kassman.

Frågan är hur mycket Ramlösa då Kassman tagit in i butiken samtidigt...

Det är nämligen han, tillsammans med Frälsningsarmén och Nyckelbryggeriet i Älvsbyn, som står bakom det som nu beskrivs som en lokal "försäljningssuccé".

En lyckad genomförd pr-kupp, med andra ord.

– Tanken är att vattnet ska börja lanseras nationellt. I dag har teve, radio och tidningar ringt oss. Två kronor från varje flaska går oavkortat till Frälsningsarméns hjälparbete, säger Christer Eklöf, kårledaren.

Till Allehanda.se har Eklöf redan berättat att lanseringen var en planerad reklamgrej för produkten.

– Det är ett bra vatten av hög kvalité. Men naturligtvis är det här mest en reklamgrej för att samla in pengar till verksamheten, säger Eklöf och fortsätter:

– Egentligen är inte vattnet mer välsignat än annat vatten. Precis som när vi säger "gode Gud välsigna maten" så är ju maten redan välsignad ändå.

Annons
Annons
Annons
Dela
  • +1 Intressant!
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons
Annons